Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


lördag 29 september 2012

Lördagsnöje

 
 
 
I hällande regn gav jag mig ut för att fotografera storkar.
 
 
Men det blev mer än storkar.
 
   
En ensam häger, knappt skönjbar i regnet, frestade mer.
 
 
  Som nästan alltid blev det dessutom några foton på råkor.
 
 
 
   Jodå, det blev en hel del 'riktiga' storkfoton också....
 
 
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Kul det där med storkar, har också sett stora flockar när jag varit ute och kört. Ser lite osannolikt ut på något sätt, även om de är högst påtagliga.
    Gillar bilden du fixade sedan, mystisk. kram Sophia

    SvaraRadera
  2. Det är ju numera inte alls ovanligt, att se storkar i våra trakter. Trots det känns de lite exotiska och tryggt sagobetonade. Och nog syns de, vilket nog bidrar till att jag tyckte hägern (som säkert eg. är betydligt vanligare) var mer spännande. Men den är ju också betydligt skyggare och för mig i alla fall lite mystisk. Extra roligt, att du gillar bilden med den uppflygande hägern.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Just hägrar tycker jag också är mystiska. En gång för många år sedan mötte jag en häger i dimma på en promenad längs Limfjorden, det var en väldigt stark upplevelse, även om jag hade sett hägrar tidigare, bara inte så nära och oväntat. Så jag förstår din fascination! kram Sophia

    SvaraRadera