Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


onsdag 17 oktober 2012

En ny dag



En annan dag.
 
 
En annan sjö.
 
 
Andra fåglar.
 
 
Annat ljus.
 
 
Andra motiv.
 
 
 
  


8 kommentarer:

  1. Hej Eva!
    Jag njuter verkligen av era vackra bilder, både dina och Evas! De två sista i denna bildserien har så vacker spegling i vattnet... Jag är glad att jag hittat hit och kommer mer än gärna tillbaka fler gånger =) Jag beundrar er som har tålamod att lära sig alla kamerainställningar och att verkligen kämpa för att få så fina bilder. Det är nog inte min grej, men så är det ju också min bror och inte jag som är fotograf.
    Allt gott / Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Så roligt, att du hittat hit och ännu trevligare, att du tycker om mina bilder och inte minst, att du uppskattar de sista bilderna, som också är mina egna favoriter. Allra trevligast är kanske ändå, att du tog dig tid att skriva en kommentar. Tack för det. Du är naturligtvis varmt välkommen tillbaka.
    Det du kallar att kämpa, är för mig både livets nödtorft och guldkant. En njutning, utmaning och tillfredsställelse. Men så är jag en bildnörd, som älskar bilder i alla dess former och att skapa är för mig att leva, oavsett om jag skapar bilder i min trädgård eller på annat sätt.
    Ha det bra.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  3. Käraste väninna, som du vet älskar jag dina bilder nästan oavsett hur de ser ut! Sudd eller inte sudd. Nära eller avstånd. Grått eller färg. Alltid lika bra.
    Dessutom finns det inte någon annan som jag hellre vill tillbringa fuktiga och kalla morgontimmar tillsammans med. Ingen annan som jag vill dela för söt choklad med. Ingen annan vars aningen torra brödskivor jag vill äta.
    Alltså.. du är definitivt den enda jag vill dela mina fotoupplevelser med.
    Många kramar till dig.
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta, rara du! Att vilja äta mina torra brödkanter är smicker i en klass jag aldrig tidigare upplevt. Fast själv tycker jag ju, att de är delikata. Nästan lika fina som mina oskarpa bilder, som jag faktiskt inte trodde, att du uppskattade. Men jag gläds över din utveckling! Skämt åsido är jag lika glad över att du uppskattar mitt sällskap, som att du uppskattar mina bilder. Vilket för övrigt är ömsesidigt. Tack igen. För kommentaren, som räddade min dag. Och allt annat.
      Varma kramar
      Eva

      Radera
  4. Sista bilden, överraskande och vacker. Jag njuter verkligen av dina och skogsEvas bilder! kram Sophia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Sophia. Att just du njuter av mina (våra) bilder är extra roligt. Att få beröm av någon, som själv är så duktig som du väger tungt. Roligt också, när du uppskattar den bild som jag själv tycker är finast. Det känns som en uppmuntrande bekräftelse. Tack!
      Kram
      Eva

      Radera