Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


fredag 28 december 2012

Skogens djur

 
 
 
Mellandagarna är av hävd promenaddagar.
Så ock detta år.
Om vädret ska inget sägas.
 
Vi gick ut.
 
 
Smög, spejade.
Samtalade lågt.
Spekulerande om var alla skogens djur befann sig.
 
 
Kanske satt de bekvämt tillbakalutade mot en stam i djupaste skogen,
 mätta och trätta efter helgen?
 
 
Eller vilade de ut på ett behagligt underlag totalt utslagna av festande?
 
 
 
Tja, inte vet jag men troligen fanns de där,
 fast vi inte såg så många av dem just denna dag.
 
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Där var minsann ett antal för dem som har ögon att se! Det oknytta har höjt bilan mot skyn för halshuggning av en imaginär fiende, trollet från gråa bergen slumrar lätt med näsan halvvaket sniffande mot skyn och självaste Särimner sover julruset av sig behagligt nedbäddad i dyn. I det skräckliga sällskapet verkar hjorten något udda och tam - för att inte säga intetsägande! Han gör helt rätt som skuddar stoftet av sina klövar!
    Många kramar till dig från mig.
    Eva

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den, som har öppna sinnen både ser, hör och känner.
      I skogen och annorstädes.

      Kram min vän

      Radera
  2. Åh, jag BLIR så lycklig av dina trolska bilder.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  3. Har saknat dina vackra bilder! du får en sån känsla och vackert ljus i dom!
    Saknar även din trädgård men kan gå in och njuta av dina gamla bilder.
    Har tänkt på dej och hoppas du har det bra.
    Önskar ett gott nytt år
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Tack söta Mariana! Dina rader, din uppskattning och omtanke värmer.
    Mina bilder från i år finns här. Ibland mörka. Ibland med en gnutta ljus. Ibland med vackert ljus. Ibland dystra. Ibland med hopp om en ljusare framtid. Någon form av ljus eller känsla är alltid närvarande.
    Några vackra trädgårdsbilder har det inte blivit det här året, så också jag drömmer mig tillbaka (och framåt) med hjälp av mina gamla bilder. Jag hoppas förmå ta tag i trädgårdsbloggen igen.
    Tills dess är du välkommen att komma tillbaka hit.

    Jag önskar dig också ett riktigt Gott nytt år!
    Eva

    SvaraRadera