Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


fredag 15 februari 2013

Vardagsbesök

 

 
Visst var det roligt med stenknäcksbesöket.
Men det betyder inte, att jag glömde bort våra dagliga gäster.
 
 


 
 
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Finfina bilder Eva! Jag förvånas över vilken otrolig skärpa du får på fjäderdräkten, så vackert... Själv kommer jag aldrig att bli någon vidare duktig fotograf, intresset brister. Men jag hoppas kunna ta en aning bättre bilder iaf. Jag får kanske be brodern min om en "kurs" i kamerainställningar för ofta räcker det ganska långt att lära sig dem har jag förstått "ler"
    Jag önskar dig en god helg / Kram gittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid roligt, att du uppskattar mina bilder! Tack! Att ta kommandot och få kontroll över hur man vill, att bilderna ska se ut, är en bra start! Intresset ... hrmmm .....kanske minst lika viktigt. Men vem vet, det kanske kommer!
      Jag önskar dig en skön vecka och hoppas, att du kryat på dig!
      Kram Eva

      Radera
  2. Snyggt vardagsbesök:-! kram Sophia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltför lätt, att glömma det, som alltid finns där! Att ta det för givet och missa vardagens guldkorn.
      Kram Eva

      Radera