Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


måndag 8 juli 2013

Min trädgård



För ovanlighetens skull några nytagna foton från min trädgård.
 







 
 
 

6 kommentarer:

  1. Eva det ser helt magiskt ut!!! Kan jag få komma förbi och besöka dig och trädgården? Hade varit väldigt roligt att se och träffa dig igen. kram Sophia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det magiska är en chimär. En önskedröm. Den, som var på väg att bli uppfylld men som nu håller på att dö. En liten spillra finns kvar. Den suger jag på. Rosen och schersminen hör dit. Men det hade varit roligt att träffas.
      Kram

      Radera
  2. Jag gillar ju det du visat tidigare från trädgården och skulle precis som Sofia gärna se den med egna ögon! Men jag har hört att du (precis som jag, så jag förstår) har lite svårt för det där med trädgårds-besökare - men jag skulle ändå vilja "ler" Min första trädgårdsbesökare sa inte något positivt alls om min trädgård och det satte nog sina spår...
    Ha det gott och glöm inte njuta / Kram gittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det mesta av det, som jag visat finns inte mer. Det finns ju en anledning till att trädgårdsbloggen ligger nere och att jag riktar min blick och mitt kameraobjektiv åt annat håll.
      Dock kämpar vi fortfarande tapppert. Vi får se hur länge det varar men så länge det finns liv finns det hopp. Brukar man säga. Kanske blir det en opretentiös trädgårdsträff innan allt är borta...
      Kram

      Radera
  3. Fint du har det i din trädgård!/lila-Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns fortfarande lite som är fint. Jag skulle ha kunnat visa döda trä och sjuk buxbom men det sparar jag till trädgårdsbloggen!

      Radera