Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


torsdag 30 januari 2014

Till havs



Efter att ha porträtterat fåglar både hemma i trädgården och på annat håll,
vände vi trädgårdens fåglar ryggen och åkte på nytt till Havet.
 
 
 
 
Målet var Måkläppen, som bara är öppet för besökare en kort tid om året.
 
Nu återstod några få dagar, så vi passade på.
Huvudattraktionen må vara sälarna




 men för mig är detta framför allt ett eldorado av fåglar.
 
 
 
 
Åtminstone ibland....
 
 
 
 
Denna dag var det så.
 
 
 
 
Det blev många foton
av vita
 
 
 
 
och svarta fåglar
 
 
 
 
 samt en del däremellan.
 
 
 
 
 
 
 
Porträtten sparar jag till Fågelbloggen...
 
 
 
 
Men jag undrar vad storspoven gjorde där så här års.
 
 
 
 
Det här är de bilder jag själv gillar bäst.
 
 
 
 
Mest utmaning att få till och roligast att titta på!
 




 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar