Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


måndag 10 mars 2014

Nu blommar de,



 snödropparna
 


och snöklockorna.
 





6 kommentarer:

  1. Visst är det en ljuvlig tid vi går tillmötes. Hoppas det blir ett gott trädgårdsår i år / Kram gittan

    SvaraRadera
  2. All tid har sin tjusning. Och våren är verkligen hoppets tid. Pånyttfödelsens och återkomstens tid. Men också tid för besvikelser och gruvlig oro. För egen del hoppas jag inte på någon fantastisk trädgårdssommar. De senaste åren har gått hårt åt vår trädgård och höstens stormar fortsatte att med all kraft att krossa våra drömmar. Kullfallna träd kantar fortfarande våra gångar. Vi har inte hunnit rensa upp mer en liten del av eländet och än mindre börjat bygga upp något nytt. Det vanliga underhållsarbetet förblir under tiden ogjort. Resultatet kan du nog tänka dig.
    Men jag hoppas ändå på en fin sommar med många ljuvliga stunder och upplevelser och jag hoppas förstås, att din sommar blir allt du önskar. Inklusive en fin trädgårdssommar.
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Så vackert!! saknar dina bilder från trädgården!
    Tittar in där ibland.
    Härliga bilder på Hägern och Fasanerna.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Tack Mariana! Blir alltid så glad över dina vänliga ord och över att du gillar mina bilder. Det känns dessutom faktiskt riktigt angenämt att vara saknad, även om orsaken är mindre tilltalande. (Se mitt svar till Gittan.) Hade tänkt, att dra igång trädgårdsbloggen igen trots alla motgångar och lätta upp den lite med gamla opublicerade bilder men alla mina trädgårdsbilder försvann när den externa hårddisken pajade, så också jag är hänvisad till mina gamla inlägg. Just nu är det mest hårt slit i en icke så vacker trädgård och så fåglarna som ögongodis. Vad som händer framöver vet ingen men för tillfället känns det trots allt inte så tokigt.
    Ha en skön helg
    Eva

    SvaraRadera
  5. Hör, hur de viskar och klingar, sprött och naket. Det kristallkalla ljudet skär som vassa eggar genom dagern, den grågröna ljusheten.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  6. Vackert Törnrosa. Vackert!
    Jag älskar dina kommentarer! De får mig att se på mina egna bilder med andra ögon. Tack!.
    eva

    SvaraRadera