Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


söndag 25 januari 2015

Test

 
 
 
 

8 kommentarer:

  1. I putsningstagen? Jag gillar verkligen dina porträtt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tanten! Jo, nog putsade han (hon?) sig alltid. Väldigt roligt, att höra, att du gillar mina fågelporträtt!
      Eva

      Radera
  2. Många fina fågel porträtt!!
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Som något ur en opera.
    Törnrosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina egna associationer kring bildserien, ur vilken denna bild är hämtad, är galanta fjädrar och primadonna. Inte så långt från dina tankar.
      Tack för att du tittade in och skrev en rad!
      Eva

      Radera
  4. Svar
    1. En vacker fågel. Bilden har ett år på nacken men jag tog fram den och testade lite bildbehandling på den. Men jag är osäker på om den inte ser lite väl bearbetad och kanske artificiell ut.
      Eva

      Radera